torsdag 25 mars 2010

Våffeldags

Idag är det visst dags att ta fram våffeljärnet. Det är faktiskt vår i luften! Jag ska nog ta min nya, fina vårhalsduk när jag går ut idag.

Fick repa upp ett par varv på min sjal igår kväll. Det var helt plötsligt fler maskor på ena sidan mittmaskan än på den andra och ingenting stämde alls. Måste ha gjort några extra omtag eller nåt, men jag upptäckte det i tid i alla fall. Min slutsats är att inte sticka på just den sjalen till Bolibompa tillsammans med en frågvis treåring!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det är fler än jag som måste koncentrera sig för att stickningen ska bli rätt :).

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt när någon tittar in! Ja, koncentration krävs när jag stickar men numer kan jag faktiskt också sticka och kolla på tv, fast det blir kanske mer att jag sitter framför tv:n och kollar på min stickning...

    SvaraRadera