onsdag 3 mars 2010

#%&@!#¤!!

Usch, så många fula ord som vill hoppa ur min mun!

Jag har hittat ett jättefint vantmönster med en figur på varje vante, som ska stickas i intarsia. Det såg inte så svårt ut men skenet kan bedra. Ja, själva vanten är ju inte komplicerad men den lilla oskyldiga figuren mitt på... Jag har känt mig som Papphammar vissa stunder när allt garn bara har trasslat och det är stora hål på ställen där det inte ska vara hål och baksidan ser ut som ett råttbo (jag använder en bakgrundsfärg och tre mönsterfärger, mycket att hålla reda på).

Men, det är bara att repa upp, se glad ut, ta ett djupt andetag och börja om. Efter att ha försökt läsa mig till på olika ställen hur det ska gå till, ska jag ge mig på ett nytt försök. En vacker dag ska jag nog kunna visa upp två färdiga vantar med intarsiamönster på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar