måndag 22 mars 2010

Klar!

Efter lite klurande bestämde jag mig för att göra en mindre version av Knitttys Clapotis av mitt lyxgarn, två nystan Furin från Noro. Ett udda garn förstod jag efter att ha letat runt på Ravelry, där fanns tre ynka projekt i det garnet (inget av dem jag blev inspirerad av).

Så en halsduk blev det och nu är den klar, men kameran och jag var inte riktigt överens för färgerna blev inte fina på bild och sedan tog batterierna slut... Bild kommer en annan dag alltså. Här måste jag säga att färgerna överraskade mig i verkligheten också. Det som syntes av garnet var skiftningar i körsbärsrött, vitt, turkos och en aning olivgrönt. Men visade sig även skifta i laxrosa och senapsgult (!). Funderade ett tag på att ta bort de grällaste partierna, men jag hade ju inte så mycket garn så tillslut fick det bli som det ville och det blev ganska bra ändå.

Sedan fick jag en fin födelsedagspresent av vännen I, en garnhärva och ett mönster på en spetssjal. Den ska jag börja på så snart som möjligt! Garnet är nystat och klart. Tänk att hon visste att det var precis vad jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar