tisdag 23 mars 2010

Säll är den som har som rättesnöre

... att man bör nog tänka efter före. Jag bör nog tänka efter före nästa gång jag får ett infall att sy, inser jag när jag nyss hängde upp en gardin jag sydde i går. Jag önskar verkligen att jag kunde sy, jag har till och med ett litet tyglager med tyg jag hoppas någon gång sy fantastiska saker av.


I verkligheten är det inte så. I verkligheten har jag inte ens en egen symaskin, utan lånar svärmors Husqvarna Automatic från 60-talet (den är jättefin, jag satt en lång stund och läste intruktionsboken bara för att den var så fin) när jag får för mig att försöka. Och igår skulle det alltså bli gardin till hallen. Tyget är vackert och lite vårligt och eftersom huset är gammalt är det förlåtande snett och vint, så man ser kanske inte hur snett och illa jag sytt. Tänkte ett tag lägga ut en bild, men -nej. Kanske en bild på tyget? Eller på gröna fina Husqvarna? Kan bara konstatera att jag inte kan sy. ;)

MEN, måste jag påpeka, jag håller nog på att lära mig sticka! Spetssjalen går som en dans. Ingen TV-stickning dock.

3 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Jag får också för mig att jag kan sy ibland, köper ett vackert tyg och tänker att det där med att klippa efter mönster är ju för amatörer. Sätter saxen i tyget och åtta timmar senare ... Pannkaka.

    SvaraRadera
  2. Tycker du kunnat sticka länge, iaf runt 3-4 år... eller när var det?

    SvaraRadera
  3. Till Petra: Ja, precis så är det!

    Till sticksIDAn: Jo, men jag menar sticka snyggt och fint, så där som du...

    SvaraRadera