fredag 2 juli 2010

Somrigt och sandigt


Vid vårt gammla brygghus står en fin gammal ros. Den ser inte mycket ut för världen större delen av året, och ska jag vara ärlig är jag inte så bra på att ta hand om den, men den doftar alldeles himmelskt! Så här på kvällskvisten sprider den rosendoft i hela trädgården. I min ugn står en kavring och sprider kummindoft i huset. Själv sitter jag trött i soffan. När man varit igång en hel dag är det skönt att bara sitta en stund. Idag har varit en dag fylld av sand, bokstavligt. Barnen och jag och vännen och hennes lille son har varit på stranden. Man kan lugnt säga att vi liksom blivit ett med sanden; sand har den förmågan, antar jag. Men det hör sommaren till. Något som också hör sommaren till för min del är fönstermålning. P tycker att det är dötrist och lämnar mer än gärna över den sysslan till mig. Själv tycker jag att det är ganska meditativt att skrapa, olja och måla. Har blivit rätt bra på att kitta fönster också, om jag får säga det själv. Men nu är det en stunds vila i soffan, sedan blir det några varv på sjalen med VM i bakgrunden. Lånade en inspirerande liten stickbok härom dagen, Sticka småvarmt. Har fått massa ideer! Får se vad nästa projekt kan tänkas bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar