söndag 11 juli 2010

Spetskompetens


Det måste väl vara när man är bra på spets?

Nu kan jag inte säga att jag är bra på spets efter ett spetssprojekt, men jag är omåttligt nöjd med min sjal! Den har fel, men det syns faktiskt inte så mycket. Nu förstår jag vitsen med att tvätta och spänna ut stickade plagg, det gjorde stor skillnad och var väl värt besväret. Mönstret är Avigmaskans sjal och garnet är entrådigt Gästrike från Järbo och både mönster och garn är en present från SticksIdan. Tusen tack, det var en perfekt present! Den här stickningen gav verkligen mersmak. Jag har redan hittat många mönster jag vill sticka, Ravelry är en fantakstisk källa till inspiration!

Koftan, då? Jag har börjat, den första delen som är resårstickad mudd, den delen förstod jag. Resten får väl lösa sig efter hand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar