lördag 26 juni 2010

Snart klar

Man ska läsa mönster noga. Det är skillnad på "upprepa mönsterrapporten 6 ggr" och "upprepa mönsterrapporten ytterligare 6 ggr". Det var det senare som gällde för mitt mönster upptäckte jag, visserligen innan jag hunnit sticka kanten, men det kändes lite snopet. Men snart är jag klar! Har inte blivit så mycket stickande på några dagar men nu ska jag sätta mig tillrätta med stickningen och en kopp te. Gott för en förkyld hals!

Snart hoppas jag kunna blogga några bilder på min pallkragsodling. Jag är så glad över alla späda små blad! Alldeles amatörmässig men så fantastisk. Jag har insett att jag är lite för bekväm för att odla på riktigt även om jag drömmer om köksträdgård och örtodlig och växthus med tomater. Men i år verkar det i alla fall bli lite av det ätbara slaget här i trädgården, om än inte i så stor skala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar