lördag 10 juli 2010

Blockning!

Nu ligger min sjal på bockning! Spännande att se hur det blir imorgon när den torkat. Har som sagt inte blockat någonting förut så detta är spännande i dubbel bemärkelse. Mer om detta så snart jag kan!

Nu sitter jag och muttrar över mitt nästa projekt, en spetsstickad Dropskofta. Är det mig det är fel på eller är Dropsmönster över lag krångliga? Jag som hade tänkt börja sticka, och så blir jag sittande och läser och läser om femtielva gånger och blir inte klok på det ändå. Själva stickningen verkar inte så svår, men jag fattar bara inte hur det är tänkt. Blir till att läsa norska versionen kanske... eller så gör jag lite som jag tror så kanske det ger sig.

2 kommentarer:

  1. Definitivt drops-mönstret! Spännande med sjalen.

    SvaraRadera
  2. Ja, och det blir liksom inte lättare av att flera ord i marginalen på mönstret fallit bort i utskriften... Sjalen blev jättefin om jag får säga det själv. Tack för mönstret, jag behövde lite utmaning på stickfronten!

    SvaraRadera