lördag 19 juni 2010

Äntligen sommarlov!

I torsdsgs jobbade jag min sista dag före sommaren. Fortfarande är jag lite lätt uppe i varv och har inte hunnit förstå att jag faktiskt är ledig. Länge! Inget särskilt är inbokat och det passar mig perfekt, det är så skönt att bara ta dagen som den kommer.

Inte för att mitt fotbollsintresse är allt för stort, men flera VM-matcher har jag hunnit se och sticka till. Min sjal växer och jag har faktiskt inte så många varv kvar. Jag är nöjd så här långt, även om jag gjort en miss och fått mönstret skevt ett varv. Det retar mig, men inte tillräcknligt mycket för att jag ska repa upp och sticka om. Det ska bli spännande att se hur den ser ut efter blockning. Och det där med blockning ska bli spännande, jag har inte blockat förut. Kommer förmodligen att behöva lite råd om det.

Annars har jag försökt att varva spetsstickningen med Twisted-sockarna. Jag gillar mönstret, men det har ändå varit en trög stickning. Tills igår kväll, då kom jag på att det nog var lättare med metallstickor än bambu. Sedan har det gått som en dans så i höst kanske jag har ett par snygga sockar.

2 kommentarer:

  1. Jag har precis repat upp min socka... hade glömt twisten.

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt! Blir nog tvungen att repa upp jag också, den första biten jag stickade är inte så snygg. Men att repa upp är trist.

    SvaraRadera