lördag 1 maj 2010

Stickstiltje

Det är ganska stilla på stickfronten just nu. Något varv på den omtalade sjalen och något varv på krusbärsmössan är allt jag stickat under veckan som gått. Sjalen är en rolig stickning, om än tålamodskrävande. Mönstret växer så sakta fram och blir fantastiskt vackert. Jag blir förvånad över att det är jag som åstadkommer det där.

I början av året gick jag både med i Stickameras sock- och pulsklubb, för att hitta mönster som utmanar mig eftersom jag är lite feg på stickområdet. Men jag har inte stickat ett enda mönster än. Nu blir det nog ändring på det för aprilsockarna blev jag verkligen sugen på att prova! Ska absolut försöka hitta ett passande garn. Nu ska jag ladda kamerabatterierna så att jag kan ta foton på ett par små sockar som jag ska ge bort imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar