söndag 30 maj 2010

Lat helg

I helgen har vi tagit det väldigt lugnt. Promenerat i skogen, dragit lite ogräs i rabatten (otroligt tråkigt, att rensa alltså) och bakat bullar. V och jag var i stan och besökte garnaffären. Inte så kul faktiskt, om ni frågar V men han var ändå väldigt tålmodig. Många vackra nystan hann han klappa innan mamma hade bestämt sig. Grönt sockgarn till maj-sockarna blev det. Men väl hemma insåg jag att jag faktiskt behöver en kofta, så det blir nog till att besöka affären igen på måndag. Utan treårigt sällskap. Det kan vara svårt nog att bestämma sig ändå...

Det var svårt att hitta ett roligt sockgarn, jag är inte så förtjust i den spräckliga sorten. Men det jag kom hem med är nog bra tror jag, Sisu från Sandness. Färgen är fin! Jag började lite smått igår. Armen är fortfarande inte riktigt bra, så jag försöker att inte sticka så lång stund och byta mellan olika sticknigar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar