söndag 3 juni 2012

Tröjan



Här är min tröja! (OK, blogger tycker att bilden ska stå på högkant och jag orkar inte bråka mer... men jag tror tröjan syns ändå.) Otvättad och oblockad, men tror nog inte jag behöver spänna ut den. Har använt en gång, sedan blev det för varmt för ull. Jag stickade den i Lett Lopi och bården är i ett Norogarn jag glömt namnet på. Nu känner jag att det definitivt blir en till kofta i den här rundstickade varianten men i ett grövre garn. Det här sättet passade mig.

Men först ska jag försöka bli klar med mitt nya projekt; en Haruni (ravelry-länk). Jag har börjat ungefär fem gånger, men nu hoppas jag att storleken på stickor stämmer och att jag är uppmärksam på mönstret så att ihoptagningarna hamnar åt rätt håll, för jag är inte säker på att jag orkar repa upp en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar