torsdag 21 juni 2012

Haruni

Sedan ett tag tillbaka gäller en-i-taget-stickning hos mig. Ovanligt, för det mesta finns ett par stycken igång samtidigt (nu kom jag på att jag har ju visst andra stickningar, men inget jag rört på väldigt länge). Så projektet för stunden är en Harunisjal. Den första delen är lättstickad, så lättstickad att jag stickat för långt. Ingen fara egentligen, jag är bara inte säker på att garnet räcker. Och det räckte för att jag skulle tappa sugen. Därför har jag inhandlat garn och virknål. Nu ska här virkas! Jag återkommer med (eventuella) resultat.

2 kommentarer:

  1. Vi kanske ska ta tag i Harunin ihop en dag? Jag har börjat en gång och trasslade till ökningarna lite samt blev missnöjd med garvalet, så den är upprepad... Men jag vill fortfarande sticka den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt kommit vidare en bit och börjat på chart B, men eftersom garnet inte räcker och jag kanske inte får tag på nytt, kanske det blir till att göra om. Då kan vi gärna göra det genensamt!

      Radera