lördag 30 april 2011

Vårstädning

Idag stod valet mellan städning inomhus (och då talar vi inte städning enligt min mormors definition utan mer lite allmän upputsning av utrymmen som syns) eller städning utomhus (alltså lite allmän upputsning av rabatterna). Ett lätt val, det blev rabatterna. En liten stund. Jag vill gärna ha en fin trädgård och odla en massa, men jag har insett att jag är för bekväm av mig. Men ett par pallkragar med lite smått blev det förra året och jag siktar på försiktig utökning av dessa i år. Jordgubbar tänker jag mig, eller kanske smultron. Imorgon ska barnen och jag börja med det projektet så smått tänker jag (och nej, vi kommer förmodligen inte välja städning imorgon heller...). Om jag kommer ihåg att ladda batterier och sedan ta med kameran kommer det kanske en bild av det hela också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar