söndag 27 februari 2011

Stickhelg

En enda fördel med att ha en ond fot som ordinerats vila är att det är helt i sin ordning att sitta i soffan och sticka mitt på blanka förmiddagen. Lite längtade jag ut till resten av familjen som åkte pulka utanför, men det var inte så pjåkigt heller att sitta framför kaminen och bara sticka. Bakstycket på tröjan växer sakta men säkert. Jag vet inte hur andra fungerar, men ju mer jag stickar desto fler projekt växer fram i huvudet under tiden och vill bli något i verkligheten. Just nu går jag runt och funderar på en present till P. Kanske blir det något att ha, kanske inte. Men jag ska försöka få klart barnens tröjor först, innan jag startar nytt...

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra helg. Så dumt att du har ont i foten! Ny är jag i Gbg med T för kontroll av knä imorgon. Börjar bli lite nervös. Vi får ses snart igen!

    SvaraRadera
  2. Foten är bättre! Hoppas att allt går bra i gbg och att det inte är alltför illa med knät. Ja, vi måste ses snart!

    SvaraRadera