söndag 6 februari 2011

På benen igen



Mår mycket bättre och har orkat sticka lite igen. Har stickat färdigt ett par små tossor som jag är ganska nöjd med. Först gjorde jag en provtossa efter ett alldeles nytt dropsmönster(garnstudios hemsida strejkar just nu, men jag kan länka till mönstret sedan), men jag blev inte nöjd med de korsade banden. Jag tror inte att den har optimal passform på en liten bäbisfot och dessutom blev den i minsta laget. Men lägg märke till den virkade kanten! Jag som inte virkat sedan mellanstadiet fick till en helt ok virkad kant och inte särskilt svårt var det heller (men eftersom jag inte är virkkunnig vet jag ju inte riktigt hur det ska se ut).
Istället för korsade band gjorde jag ett band på varje tossa som jag sydde fast i sidan med en knapp. Allt är stickat i alpacarester, inte många gram gick åt. Jag hoppas de ska passa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar