söndag 5 december 2010

Julpyssel och bäbismössa







Idag har vi julpysslat, barnen och jag. När lillebror sov gjorde V och jag julkort. V ritade stiliga tomtar som dekorerades med paljetter och glitter och annat vackert. Efter en stunds pulkaåkning på eftermiddagen bakade vi pepparkakor allihopa (ja, P den stackaren har inte fått vara med i julstöket alls, han har legat nedbäddad i sängen i feber hela dagen). V, snart 4, klarar så mycket: han har tagit ut och lagt upp alla pepparkakorna själv. Det enda han behövde hjälp med var att kavla ut den motsträviga pepparkaksdegen. T åt upp all sin deg och var mycket nöjd. Jag hittade mormors pepparkaksformar så i år blir pepparkakorna extra fina. Till sist en bild på bäbismössan. Jag lät mina skavda fingrar vila från strumpstickning i går och stickade klart knytbanden på mössan. Nu kan både jul och bäbis komma, vi är förberedda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar