lördag 10 april 2010

Små projekt

Eftersom jag är lite otålig och eftersom min spetssjal kräver så mycket koncentration har jag lite smågrejer vid sidan av. Ett sådant projekt var systers mobilfodral. Det har nu landat hos mottagaren så jag kan visa en bild. Det var en mycket enkel, improviserad stickning: jag dubbelstickade några cm (7?), öppnade och gjorde några hål för bandet och avslutade med resår en liten bit. Garnet är Lett lopi och det svarta luddiga som jag maskade av i är från min barbapappastickning i julas, något luddigt i syntet. Voila, en mobilpåse a la syster!

Ett par små strumpor till är på gång också, men annars har jag mest tagit hand om snoriga, febriga små. Och på måndag börjar jag jobba igen efter ett helt år som föräldraledig. Det känns lite konstigt, men roligt också.

2 kommentarer: