måndag 18 januari 2010

En grå januarimorgon

Grått är det idag. En väldigt hård skorpa av is täckte allt när vi kom ut i morse, killarna och jag. Jag fick liksom hacka bort isen från bilrutorna och det tog ett tag. Men till slut kom vi iväg och nu är V i förskolan och T sover och jag har en liten stund att dricka frukostkaffe och skiva (och kanske sticka till och med!). Något besök i garnaffären i lördags blev det inte, men väl ett biblioteksbesök. V konsumerar en del böcker just nu och jag är så glad över vårt fina bibliotek! Favoritboken för tillfället är "Vem bestämmer?" av Stina Wirsén, den kan han (och hans ömma föräldrar också vid det här laget) utantill och den dramatiseras allt som oftast här hemma. Absolut roligast är när lilla nalle kastar fil på stora nalle, som svarar med ett rungande "DUMMA UNGE". V skrattar så han kiknar.

På stickfronten, då? Funderar på att gå med i Sockklubben. Ska nog anmäla mig nu, om jag hinner innan T vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar