fredag 9 november 2012

Hrönns vantar

 Syster som rider ska få ett par vantar som är både tumvantar och torgvantar i ett, mycket fiffiga. Mönstret kommer från boken Iceland knits och jag följde mönstret helt och hållet. Snabbstickat var det, men det är så svårt för mig att få båda vantarna lika stora. Andra vanten, eller strumpan för den delen, blir alltid mindre. Den här gången stickade jag den ena klar, sedan stickade jag på en sjal i en vecka innan jag gav mig på vante nummer två. De blev ganska lika i storlek. Jag använde Lett lopi som mönstret angav och det blir verkligen varma vantar. Lett lopi är ett favoritgarn, strävt och ulligt! Återstår att sy på knappar och leverera till mottagaren. (Hade ju tänkt att visa en bild på vantarna jag gjort klara, men datorn sammarbetar inte med mig alls.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar