onsdag 19 januari 2011

En vab-dag eller två kan vara bra för stora som små

Lilleman är förkyld, igen. Har varit hemma två dagar med barnen och det har i ärlighetens namn gjort även mig gott. Inte för att jag är förkyld eller så, men det behövdes ändå. Har stickat lite, man får ta sig små stunder till det. När barnen leker med lego eller bilar sitter jag brevid och hummar lite över min stickning emellanåt. Jag är rätt dålig på att leka ska erkännas. Jag pysslar, spelar eller bakar hellre med dem (men jag antar att det inte är direkt skadligt att deras mamma inte älskar att krypa omkring på golvet och leka med bilar).

Kanske har jag ändå haft lite långtråkigt för jag insåg att jag nyss beställt garn för väldigt mycket pengar. Åtminståne för mycket mer pengar än jag tänkt... Det här med att handla på nätet är fantastiskt men det blir lätt lite mer än avsett, har jag märkt. Nåja, barnen kommer att vara fina i sina tröjor i lyxgarn! Och mamman har trevlig stickning att se fram emot.

1 kommentar: