tisdag 10 november 2009

En regnig tisdag

Nu börjar han ta form, Barbaflink. Kroppen är fylld och klar, armarna är stickade och väntar på att sys fast. Sen får jag se hur jag gör med ögonen, det funderar jag på fortfarande.

Igår sprang jag på ett garn till hans kompis Barbaskön, som lillebror ska få. Det är svart och lite blankt och fransigt. Mohairgarn luddar nog för mycket har jag kommit fram till, men detta ska nog inte ludda av sig. Nu måste jag rycka upp mig och fota detta projekt!

Mellan varven stickar jag på en väldigt enkel yllesjal och på ett par julklappsvantar. Jag har så svårt att göra klart ett projekt innan jag börjar med ett nytt! Jag har nog alltid minst fyra - fem stycken liggande. I veckan blev jag i alla fall klar med min möbiussjal efter ett dropsmönster. Den har legat som ett dåligt samvete i säkert ett år, det var en tråkig stickning, men jag är ganska nöjd med resultatet. Bara en sak stör och det är att uppläggningsmaskorna är väldigt mycket större än övriga maskor och bildar en rand mitt i hela sjalen. Hoppas den blir bättre efter en blötläggning och sträckning! Kommer kanske en bild på den också så småning om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar